Prędkość ściągania plików z internetu na komputerze Pawła wynosi średnio 150 kilobajtów na sekundę. Jego mama pozwala mu używać komputera co najwyżej 2h dziennie. Czy Paweł zdoła w tak krótkim czasie ściągnąć z internetu plik, który zajmuje 2 gigabajty pamięci? ( 1 gigabajt to 1024 megabajty, 1 megabajt to 1024 kilobajty).

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:10:26+01:00
1GB=1048576KB
2GB=2097152KB
2h=120minut=7200
Paweł ma 7200 sekund, aby pobrać plik.
7200s*150KB/s=1080000KB

2097152KB-1080000KB>0, więc Paweł nie zdoła ściągnąć tego pliku w ciągu 2h.
2009-11-12T18:11:10+01:00
2*1024= 2048
2048*1024= 2 097 152 kb -'waga' pliku do sciagniecia

2h= 120*60= 7200 s

150kb* 7200 s = 1 080 000.

odp: Pawel nie zdola scaignac pliku.
2009-11-12T18:13:06+01:00
Dane:
v=150 KB/s
t=2h= 7200 s
s=2 GB=2 097 152 KB
Szukane:
t=?
v=s/t
t=s/v
t=2 097 152 KB/150 KB/s ≈ 13 981 s ≈ 3,89 h
2 h < 3,89 h
Odp. Nie zdąży.