Zapisz za pomocą wyrażeń algebraicznych:
a)-suma potrojnej liczby a i b

b)-iloczyn sumy liczb x i y i ich roznicy
c)różnica liczby 5i podwojonej liczby s
d)iloraz sumy liczb z i r pryey 100
e- suma kwadratow licyb a i b
f-tryecia potega royniczlicyb m i n

g-iloray kwadratu licybz dpryey sume licybz d i licybz 5

2

Odpowiedzi

2009-11-12T18:15:07+01:00
A. 3a+b
b. (x+y)×(x-y)
c. 5-2s
d. (z+r)÷100
e. a²+b²
f. (m-n)³
g. z²÷(d+5)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:26:03+01:00
A) 3a+b
b) (x+y)(z-y)
c) 5i-2s
d) z+r/100
e) a²+b²
f) (m*n)³
g) d²/d+5