Zad1. Jacek, Marcin i Rudolf poszli na grzyby. Najwięcej grzybów znalazł Jacek-aż 12- czyli o 20% wiecej od Marcina i o 50% więcej od Rudolfa.Ile grzybów znaleźli wszyscy razem?

Zad2.
W parku rośnie kilkaset drzew: 46% z nich to lipy, 36 % to akacje, a 8% to dęby. pozostałe 5 drzew stanowią modrzewie. Ile jest akacji?
Zad3. Do szkolnego klubu sportowego TĘCZA NALEŻY 36 CHŁOPCÓW I 24 DZIEWCZYNKI.
a)po skucesie za zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób.O ile procent wzrosła liczba członków Tęczy?

3

Odpowiedzi

  • seB
  • Początkujący
2009-11-12T18:26:35+01:00
Zad. 1 :
10% z 12 = 1,2
20% z 12 = 2,4
12-2,4 = 9,6 Grzybów od Marcina.
50% z 12 = 6
12-6 = 6 Grzybów od Rudolfa.
12+9,6+6 = 27,6
Odp. Wszystkich grzybów jest 29,6.
Zad2.
NIE MIAŁEM CZASU ABY ROZWIĄZAĆ
Zad3. :
36+24=60
10% z 60 = 6
6*x=24
x=4
6=10%.
6+6+6+6 = 25
10%+10%+10%+10% = 40 %
Odp. O 40 % wzrosła liczba członków Tęczy.
2009-11-12T18:27:00+01:00
12-120%
1-10%
2=20%
12-2=10
czyli marci mial 10 gdzybów
12-150%
4-50%
12-4=8
pudolf mial 8 grzybów
10+8+12=30

2. 100%-46%-36%-8%=10%
10%-5
1%-0,5
36%-18
jest 18 akacji

3.36+24=60
60+84=144
144-100%
72-50%
36-25%
12-8 1/3%
84-58 1/3%
odp: wzrosla o 58 1/3 %


mam nadzieje ze uznasz moją odpowiedz za najlepszą :D
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:39:05+01:00
Zad 1
Jacek znalazł 12 grzybów
Marcin znalazł o 20 % mniej czyli 80%
100 % = 12
80 % = x
x = 80 razy 12 dzielone przez 100 = 9,6 grzyba ( 9 zdrowych)
Rudolf o 50 % mniej od Jacka czyli 1/2 z 12 = 6 grzybów
12 + 9 + 6 = 27 grzybów
zad 2
46 % + 36 % + 8 % = 90 %
100 % - 90 % = 10 % = 5 modrzewi
10 % = 5 drzew
46 % = x
x = 46 razy 5 /10 = 23 - lipy
10 % = 5
36 % = x
x = 36 razy 5/10 = 18 - akacje
10 % = 5
8 % = x
x = 8 razy 5/10 = 4 - dęby
Jest 18 akacji , 23 lipy , 4 dęby i pięć modrzewi
zad 3
36 + 24 = 60 członków
84 - 60 = 24 - wzrosła liczba członków klubu
60 = 100 %
24 = x
x = 24 razy 100/60 = 40 % - o tyle procent wzrosła liczba członków