1. Wymień, przyczyny konfliktu grecko-perskiego.
2. Wyjaśnij, co zadecydowało o zwycięstwie Greków w starciu z potężniejszą armią perską.

Jakby ktoś pyał to 1 gim. str 73 zad 1 i 2 w podręczniku do historii " Śladami przeszłości"

3

Odpowiedzi

2009-11-12T18:32:18+01:00
Przyczyna wojen grecko perskich jest spór o tereny Jonii , która była pod wpływami Persów.

Grecy miała świetne okręty i była połozona wsród wzgórz co ulatwiało walkę.
62 4 62
2009-11-12T20:26:41+01:00
Odpowiedz na 2: gdyrz grecy mieli dobrze uzbrojonom falang w kturej walczyli hoplici oddziały hoplitów tworzyliwolni mniej zamorzni obywatele miast greckich
27 2 27
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T21:01:47+01:00
Przyczyny konfliktu grecko perskiego :
-Dariusz 1 ( król persji) , chciał zając tereny Joni (azji mniejszej) , zaządali od niej dain .
-Jonia zwracała się o pomoc do innych polis , ale jej nie otrzymala.
Rozpoczela sie wojna i Persja zajeła Jonie.
Dariusz chciał teraz zając cała grecje , równierz zarządał od nich danin , ale sie nie zgodzili.Zaczeła sie wojna ( 4 najwieksze bitwy - Pitwa pod Maratonem (rownina) , Bitwa pod Termopilami (wąwóz) , Bitwa morska pod Salaminą , Bitwa pod platejami - wszystkie wygrali grecy)
Wygrane greków były spowodowane m.in
- smiercią Dariusza 1 - jego syn Kserkes byl młody , musiał uporać sie z buntami które wybuchły i grecja dostała czas żeby sie do zbrobić.
Mam nadzieje że jakoś ci poomogłam:)
78 4 78
Piszę się również a nie równierz
Nie czepiaj się
..