Pan rafał dojeżdża do pracy samochodem. jego miejsce pracy jest oddalone od domu 15 km, a samochod spala 6,5 litra paliwa na 100 km. litr benzyny kosztuje 320 zł. w lutym bylo 20 dni roboczych. ile w lutym kosztowaly pana rafała dojazdy do pracy. ?


pomozcie to pilne. ! bo na jjutro. !

3

Odpowiedzi

2009-11-12T18:19:08+01:00
To jest odp .:12480 zł

30 x 20= 600km (30 wzięło się stąd, że 15 x 2 to 30, a 20 bo tyle jest dni.)

600:100=6
6x 6.5= 39
39x 320=12480 zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:19:20+01:00
20*15=300km

6,5*3= 19,5 l

19,5*320= 6240 zł

6240*2=12480 zł

Odp: W dwie strony 12480.

Jeśli w 1 stronę:

Odp:Pana Rafała w lutym dojazdy do pracy kosztowaly 6240zł.


Pytanie jest o sam DOJAZD do pracy więć będzie to odpowiedz 2 (6240zł)
2 3 2
2009-11-12T18:24:21+01:00
Jednego dnia pokonuje 30km (w tę i z powrotem)
w 20 dni bedzie:
30km × 20 = 600km

Jezeli 100km spala 6,5l to na 600km:
6 × 6,5l = 39l

Jeżeli litr kosztuje 320 zł (bardziej prawdapodobne byłoby 3,20 zł)
320zł × 39l = 12480 zł

Jeszcze zależy czy chodzi o dojazd w jedną stronę czy dwie. jezeli jedną to bedzie 12480:2=6248

(Jeżeli benzyna kosztowałaby 3,20 zł wynik byłby : 124,80 zł)

2 2 2