Kim byli w mitologi Greckie:
Afrodyta
Ananke
Artemida
Astraja
Ate
Atena
Bia
Briotomartis
Brizo
Chloris
Demeter
Eirene
Ejlejtyja
Eos
Empuza
Eris
Eunomia
Gaja
Hebe
Hekate
Hemera
Hera
Hestia
Hybris
Hygieja
Iaso
Irys, Iris, Iryda
Kybele
Lete
Leukotea
Metis
Metyda
Mnemosyne
Muzy
Nefele
Nemezis
Nike
Nyc, Nyks
Ossa
Panakeja
Pejto
Rhea, Rea
Selene
Sofrozyna
Termida, Themis
Tetys
Tyche
Zmyrana

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:33:00+01:00
Afrodyta- miłości i piękna
Ananke-bogini nieodwracalnego przeznaczenia
Artemida- bogini łowów
Astraja- bogini sprawiedliwosci
Ate- zaslepienia i bledu
Atena- mądrości
Bia- mocy
Briotomartis- córka Leto, trzymała na smyczy psy artemidy, wynalazla sieci lowieckie
Brizo- księżyca z delos
Chloris- kwiatów
Demeter- urodzaju i przyrody
Eirene- pokoju
Ejlejtyja- patronka kobiet rządzących
Eos- córka tytanów
Empuza- strachu
Eris- bogini o zimnym spojrzeniu
Eunomia- praworządności
Gaja-matka ziemia
Hebe- opiekunka pawi Hery; młodość
Hekate-magi, czarów i czarownic
Hemera- światła dziennego
Hera- bogini nieba
Hestia- ogniska domowego
Hybris- pychy i zuchwałości
Hygieja- zdrowia
Iaso- bogini uzdrowicielka
Irys, Iris, Iryda- bogini tęczy
Kybele- matka bogów
Lete- urodziła Artemidę
Leukotea- bogini morska
Metis- mądrość
Metyda-Przebiegła roztropność
Mnemosyne- bogini pamięci
Muzy-9 bogiń piękności, sztuki i astronomii
Nefele- bogini chmur
Nemezis-bogini zemsty
Nike- bogini zwycięstwa
Nyc, Nyks-bogini nocy i ciemności
Ossa-bogini wieści i plotek
Panakeja- bogini lecząca choroby
Pejto- bogini przekonania
Rhea, Rea- córka Uranosa i Gai
Selene- bogini księżyca
Sofrozyna- bogini rozsądku i rozumu
Termida, Themis- bogini ładu, porządku
Tetys-łagodna bogini
Tyche- bogini ślepego losu
Zmyrana-bogini która personifikowała przyprawy i korzenie
3 5 3
2009-11-12T18:47:02+01:00
Afrodyta - bogini piękna,
Ananke - bogini nieodwracalnego losu,
Artemida - bogini łowów,
Astraja - bogini sprawiedliwości,
Ate - bogini zaślepienia, błędu,
Atena - bogini mądrości,
Bia - bogini mocy i potęgi,
Britomartis - towarzyszka Artemidy
Brizo - bogini księżyca,
Chloris - bogini kwiatów,
Demeter - bogini plonów,
Eirene - bogini pokoju,
Ejlejtyja - bogini rodzących,
Eos - bogini rozpoczynającego się dnia
Empuza - mroczna bogini,
Eris - bogini niezgody,
Eunomia - bogini praworządności,
Gaja - matka tytanów,
Hebe - bogini młodości,
Hekate - bogini zjaw mrocznych,
Hemera - bogini światła dziennego,
Hera - bogini niebios,
Hestia - bogini ognia,
Hybris - bogini pychyi zuchwałości,
Hygieja - bogini zdrowia,
Lyssa - bogini szaleństwa,
Irys, Iris, Iryda - bogini tęczy,
Kybele - bogini przyrody,
Lete - rzeka w Hadesie,
Leukotea - bogini morza,
Metis - kochanka Zeusa,
Metyda - Metis,
Mnemosyne - bogini pamięci,
Muzy - występowały w orszaku Apollina,
Nefele - bogini chmur,
Nemezis - bogini zemsty,
Nike - bogini zwycięstwa,
Noc, Nyks - bogini nocy i ciemności,
Ossa - bogini wieści i plotki,
Panakeja - bogini leczenia,
Pejto - bogini przekonywania,
Rhea, Rea - matka Zeusa, Demeter, Hery, Hadesa, Hestii, i Posejdona.
Selene - bogini księżyca
Sofrozyna - bogini rozumum
Termida, Themis - bogini obyczajów,
Tetys - córka Uranosa i Gai,
Tyche - bogini losu i szczęścia,
2 5 2