Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:24:25+01:00
Bulaj-koło d=2r
P=πr² r=20cm
P=3.14×20²
p=3.14×400
p=1256cm²

okno
a=125cm
b=90cm p=a×b
p=125×90
p=11250cm²
11250÷1256=8,9570063694267515923566878980892≈9

Odp: Światła wpuszcza 9 bułajów(Czy jakoś tak)
2009-11-12T18:27:35+01:00
Średnica: 40cm
promień: 20cm
P=πr²
π≈3.14
P=3.14×(20cm)²
P=3.14×400cm²
P=1256cm² <--- pole powierzchni bulaja
okno o wymiarach: 125cm x 90cm
P=a×b
a=125cm
b=90cm
P=125cm×95cm
P=11250cm² <--- pole powierzchni okna

11250cm²÷ 1256cm²≈8.96

Okien nie może być 8.96,dlatego będzie ich 9.

Odp.:Okno wpuszcza tyle światła co około 9 bulajów.

Proszę bardzo, pozdrawiam;]