Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:23:42+01:00
Dł przeciwprostokątnej 7,8
przyprostokątna 3,9

przeciw prostokątna jest dwa razy dłuższa od przeciwprostokątnej 7,8/3,9=2
odp:czyli miary kątów wynoszą 30^, 60^ i 90^
2009-11-12T18:27:56+01:00
Korzystamy z zależności funkcji trygonometrycznych dla kąta Alfa czyli cosinus Alfa = 7,8/3,9 = 0,5
Czyli Alfa wg tablic wychodzi 60 stopni.
90-60=30
czyli kąt Beta wynosi 30 stopni