1. Znajdź rozwinięcia dziesiętne ułamków zwykłych:
a. 7/8
b. 5/27
2. Gdyby połowa 5 równała się 3 to ile wynosiłaby trzecia część 10?
3. Cena hurtowa telewizora jest równa 721 zł. cena detaliczna jest wyższa o 1/7 ceny hurtowej. Jaka jest cena detaliczna tego telewizora.?

prosze pomużcie.!!! mam to zrobic na jutro :**

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T18:27:35+01:00
  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T18:30:31+01:00
1.
7/8 = 0,875
5/27 = 0.105
2.
6
3.
721*1/7= 103
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:36:25+01:00
Zadanie 1.) 7/8= 0,875
b) 5/27= 0,185(185)


zadanie 2
połowa 5 równe 3 * 2= 10 równe 12
trzecia częśc 12:3=4
odpowiedz.trzcia część 10 wynosiłaby 4
zadanie 3
cena hurtowa= 721zł
cena detaliczna 1/7więcej
100%*1/7=14,286%
721*1,14286=824 zł
odpowiedz cena detaliczna to 824zł.



lub


721/1 * 1/7=103
721+103=824 zł