Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:34:02+01:00
(4¹⁴+2¹⁷-5¹⁵)² = (2²⁸+2¹⁷-5¹⁵)² = (2¹⁷(2¹¹+1)-5¹⁵)²

Rozwinięcia potęgi 2:
2¹ = ...2
2² = ...4
2³ = ---8
2⁴ = ...6
2⁵ = ...2
Rozwinięcia potęgi 5:
5¹ = ...5
5² = ...5

17:5 = 3 r 2
11:5 = 2 r 1

(2¹⁷(2¹¹+1)-5¹⁵)² = [...4(...2+1)-...5]²=[...2-...5]²=(...7)² = ...9

Odp: Ostatnią cyfrą wyniku jest 9.
1 5 1
2009-11-12T18:34:46+01:00
2.685664974824219 *10⁸ a to jeszcze do potegi 2
na koncu wyjdzie 2 :)
1 1 1
2009-11-12T20:52:32+01:00
(4^14+2^17-5^15)^2=
(268435456+131072-3,051757812*10^10)^2=
(-3,02490116*10^10)^2=
9,150027025*10^20
1 1 1