Wyrazenia algebraiczne

1) Zapisz symbolicznie
a. w klasie 1a jest x uczniow , a w klasie 1b jest y uczniów . Ile uczniow jest w obu klasach razem
b. Justyna za jabłko zapłaciła a złotych za gruszki b zliotych a za winogrona 5 złotych . Ile zaplacił za zakupy
c. Paweł miał c zlotych . Kupil batownik za d złotych .Ile pieniedzy mu zostało
d.Goddzina ma 60 minut .Ile ma p godzin


2) Niech x bedzie pewna liczba Zapisz liczbę:
a) o 12 większą od x
b)o 30 mniejsza od x
c) 3 razy wieksza od x
d) 10 razy mniejsza od x

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:33:02+01:00
I
1) x+y
2) a+b+5
3) c-d
4) p=x godzin
II
1 ) x+12
2) x-30
3) 3x
4) x/30
  • halu
  • Rozwiązujący
2009-11-12T18:35:05+01:00
1
a) x+y
b)a+b+5
c)c-d
d)p=x godzin

2
a)x+12
b)x-30
c)3*x
d)x/10
2009-11-12T18:37:24+01:00
A. x+w
b. a+b+5
c. c-d
d. 60p

a. 12+x
b. x-30
c. 3x
d. 0,1x