Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:38:07+01:00
Obliczamy mase substancji:
Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms=5%*400g/100%
ms=2000g/100
ms=20g

Obliczamy Cp po dolaniu wody:

mr=400g+100g=500g
ms=20g

Cp=ms*100%/mr
Cp=20g*100%/500g
Cp=2000%/500
Cp=4%

Cp po dolaniu wody wynosi 4%.

Pozdrawiam ;)
  • Bori
  • Początkujący
2009-11-12T18:41:53+01:00
Dane: Szukane:
Cp1: 5% ms: ?
mr1: 400g Cp2: ?
mr2: 400g+100g

Cp1=ms/mr1 * 100%
ms=Cp1*mr1/100%

ms=5*400/100
ms=20g

Cp2=ms/mr2*100%
Cp2=20g/500g*100%
Cp2=4%

Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 4%