Obliczanie procentu danej liczby .
a)40% ze 150zł=?
b)130% z 13kg=?
c)8,1% z 22m=?
d)4promile z 32km =??
e)6,2 promila z 200g=??
f)0,06 promila z 8000t=??

zad 2.
a)5% z 10=??
5% z 20 =?
5% z 5 = ??
5% z 160 = ??
b)2% z 15 = ??
2% z 300 = ??
2% z 110 = ??
2% z 2400 = ??
c)40% z 50 = ??
40% z 60 =??
40% z 40 = ??
40% z 150 = ??
d)120% z 20 = ??
120% z 300 = ??
120% z 80 =??
120% z 250 = ??
e)0,5% z 700 = ??
0,5% z 90 = ? ?
0,5% z 440 =??
0,5 z 82 =??

2

Odpowiedzi

2009-11-12T19:01:35+01:00
A)5% z 10= 0,5
5% z 20 = 1
5% z 5 = 0,25
5% z 160 = 8
b)2% z 15 = 0,3
2% z 300 = 6
2% z 110 = 2,2
2% z 2400 = 48
c)40% z 50 = 20
40% z 60 =24
40% z 40 = 16
40% z 150 = 60
d)120% z 20 = 24
120% z 300 = 360
120% z 80 =96
120% z 250 = 300
e)0,5% z 700 = 3,5
0,5% z 90 = 0,45
0,5% z 440 = 2,2
0,5 z 82 = 0,41

1% = 0.01
1 promil =0,1 %

a)40% ze 150zł= 60 zł
b)130% z 13kg= 16,9 kg
c)8,1% z 22m= 1,872
d)4promile z 32km = 12,8 km
e)6,2 promila z 200g=124 g
f)0,06 promila z 8000t= 48 t
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:08:13+01:00
A)40% ze 150zł= 0,4*150 = 60 zł
b)130% z 13kg= 1,3*13 = 16,9 kg
c)8,1% z 22m= 0,081*22 = 1,782 m
d)4promile z 32km = 0,004*32 = 0,128 km
e)6,2 promila z 200g=0,0062*200 = 1,24 g
f)0,06 promila z 8000t=0,00006*8000 = 0,48 t

zad 2.
a)5% z 10= 0,05*10 = 0,5
5% z 20 = 0,05*20 = 1
5% z 5 = 0,05*5 = 0,25
5% z 160 = 0,05*160 = 8
b)2% z 15 = 0,02*15 = 0,3
2% z 300 = 0,02*300 = 6
2% z 110 = 0,02*110 = 2,2
2% z 2400 = 0,02*2400 = 48
c)40% z 50 = 0,4*40 = 20
40% z 60 =0,4*60 = 24
40% z 40 = 0,4*40 = 16
40% z 150 = 0,4*150 = 60
d)120% z 20 = 1,2*20 = 24
120% z 300 = 1,2*300 = 360
120% z 80 = 1,2*80 = 96
120% z 250 = 1,2*250 = 300
e)0,5% z 700 = 0,005*700 = 3,5
0,5% z 90 = 0,005*90 = 0,45
0,5% z 440 = 0,005*440 = 2,2
0,5 z 82 = 0,005*82 = 0,41