Odpowiedzi

2009-11-12T18:41:26+01:00
Tgα×ctgα=1 zatem
tgα=1:ctgα lub ctgα=1:tgα

wiec jesli mamy np.tgα= 3/4 to
ctgα=1:3/4=4/3
a tak poprostu tgα jest odwrotnościa ctgα
ctgα=5 to tgα =1/5
tgα=-1/3 to ctgα=-3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:45:08+01:00
Tg alfa x ctg alfa = 1
^ tg alfa= 3/4

za tg alfa podstawiamy 3/4

3/4 x ctg alfa= 1
dzielimy przez to przez co pomnożony jest ctg w naszym przypadku jest to 3/4

ctg alfa = 1÷ 3/4
ctg alfa = 4/3