1.państwo-mocarstwo (8 liter)
2.fronton podparty kolumnami-okazały przedsionek budowli (6 liter)
3.budowla będąca miejscem targowisk i sądów (8 liter)
4.słynny amfiteatr rzymski (8 liter)
5.cecha malowanych i rzeźbionych rzymskich portretów (7 liter)
6.zespół budowli i ogrodów służących zdrowiu i kulturze (5 liter)
7.pałac w centrum rzymskiego miasta (5 liter)
8.środkowa odkryta część domu rzymskiego z basenem (6 liter)
9.okrągła budowla (7 liter)
10.sklepienie nad rotundą (6 liter)
11.obraz ułożony z drobnych kamyków lub kostek ceramicznych
(7 liter)

no i to tyle....

temat grecja i rzym.

książkę mam bliżej sztuki

i to jest krzyżówka więc po odpowiedzi po 1 wyrazie

3

Odpowiedzi

2009-11-12T20:26:34+01:00
ODPOWIEDZI
1.
2.
3.bazyliki
4.koloseum
5.
6.termy
7.
8.atrium
9.rotunda
10.
11.
Sorry że tak malo bo w szkole jeszcze tego tematu nie przerabialiśmy
2 3 2
2009-11-12T21:42:50+01:00
Niewiem dokładnie odp. ale postaram ci się pomóc
1. chyba mocarstwo rzymskie
2. raczej arkada
3. bazylika
4. koloseum
5. chyba podobieństwo fizyczne
6. tego nie wiem ale termy czy coś takiego
7. forum romanium raczej
8. atrium
9. rotunda
10. chyba filary
11. tego nie wiem ale ja bym powiedziała freski, rzeźby ale nie pasuje
myślę że pomogłam to pa
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T22:58:35+01:00
Ad1.
a)mocarstwo rzymskie
b)arkada
c)bazylika
d)koloseum
e)podobieństwo fizyczne
f)termy
g)forum romanium
h)atrium
i)rotunda
j)filary
k)freski,
1 5 1