Odpowiedzi

2009-11-12T18:42:58+01:00
4+7=11
44÷11=4
4×4=16
4×7=28
16÷2=8
28÷2=14

Odp: Boki tego prostokąta to 8cm i 14cm.

Do przykładów dopisz jednostki i powinno być dobrze. To zadanie jest na zasadzie proporcji. Mam nadzieję że pomogłam. Pozdrawiam
1 2 1
2009-11-12T18:45:57+01:00
Obw.=44cm
szerokośc=4/7x
długośc=x

obw=4/7x+x+4/7x+x= 3 1/7x

3 1/7x=44
x=14-dł
4/7x=4/7 *14=8-szer

p=14*8=112cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:42:46+01:00
Jeden bok = x
drugi bok= ⁴/₇ x

obw= 2x+2(⁴/₇ x)=44
2x+⁸/₇x=44
²²/₇ x=44
x = 44 * ⁷/₂₂
x=14
jeden bok = 14
drugi bok= ⁴/₇ * 14= 8

pole = 14 * 8 = 112