Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:48:07+01:00
Masa roztworu to 0,25kg czyli 250g (Mr)
Cp= 5%

obliczamy masę substancji

Ms = 250g * 5% = 12,5g

Chcemy otrzymać roztwór 2% zatem:

2% = 12,5 * 100 / Mr
Mr = 625 g

625g - 250g = 375g

trzeba dodać 375g wody
7 4 7
2009-11-12T18:56:05+01:00
Masa roztworu to 0,25kg czyli 250g (Mr)
Cp= 5%
Ms = 250g * 5% = 12,5g
2% = 12,5 * 100 / Mr
Mr = 625 g
625g - 250g = 375g

Odp.:Trzeba dodać 375g wody
1 4 1
2009-11-12T23:55:58+01:00
0,25 * 5% = (x+0,25)*2%
1,25 = 2x+0,5
2x=0,75
x=0,375kg = 375g


Pozdrawiam! :)
3 2 3