Odpowiedzi

2009-11-12T18:41:12+01:00
Ryby żywią się najczęściej glonami, a przecież ryby są pożywieniem dla nas.Wystepuja w przemyśle także same glony robi się czasem maseczki
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Dyd
  • Początkujący
2009-11-12T18:42:34+01:00
Znaczenie glonów w gospodarce i życiu człowieka:
- są wykorzystywane jako pokarm w gospodarce rybnej,
- biorą udział w biologicznym oczyszczaniu wód,
- wydzielają tlen podczas fotosyntezy,
- zwiększają aerację, czyli napowietrzenie gleby, mineralizują glebę,
jako nawóz wzbogacają glebę w próchnicę,
- wykorzystywane są jako pasza dla zwierząt (listownica, morszczyn),
- stanowią białkowy pokarm dla człowieka (chlorella, listownica),
- są źródłem witamin, jodu, boru, miedzi, soli potasowych i sodowych (morszczyn),
- przemysł tekstylny wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do impregnacji tkanin (aby były nieprzemakalne) ,
-przemysł papierowy wykorzystuje kwas alginowy (z brunatnic) do produkcji kartonu i tektury,
- w postaci agaru (z karsnorostów) znajdują zastosowanie w piekarnictwie i cukiernictwie,
- w przemyśle spożywczym używane są do produkcji galaretek, lodów, majonezu


Pozdro :D
1 5 1
2009-11-12T18:49:32+01:00
Glony odgrywają ważną rolę w funkcjonowaniu środowisk wodnych, ponieważ są źródłem pokarmu i tlenu dla zyjących tam zwierząt. Z niektórych gatunków glonów przygotowuje sie potrawy spożywane przez człowieka. Z krasnorostów otrzymuje sie jod, wykorzystywany m.in. w leczeniu niedoczynności tarczycy. Wysuszone glony stanowią paszę dla zwierząt hodowlanych. Dzięki nim można określić stopień zanieczyszczenia zbiorników wodnych. Wykorzystywane w przemyśle kosmetycznym.
1 3 1