Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:42:02+01:00
1) Kult jednostki i wodza, która miał całkowitą władze nad państwem - chodzi tutaj oczywiście o Benito Mussoliniego.

2) Jedna partia - Narodowa Partia Faszystowska. Opozycja nie miała prawa bytu.

3) Jedna ideologia - chodzi oczywiście o faszyzm.

4) Aparat przymusu politycznego i represji - tajna policja OVRA i bojówki "Czarne Koszule".

5) Brak wolnych mediów, które znajdowały się w rękach władzy.

6) Militaryzacja państwa, agresywna polityka zagraniczna, dążąca do konfrontacji z państwami "wrogimi".
2009-11-12T18:50:11+01:00
Włochy w czasie międzywojennym był państwem totalitarnym, ponieważ rządził tam dyktator ( Mussolini), który miał pełną władzę w państwie.