Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:47:11+01:00
Zad 1.
Wysokosc trojkata rownobocznego - h = (a√3):2
h=9cm
9=(a√3):2 /obustronne mnożenie przez 2
18=a√3/obustronne dzielenie przez √3
a=18:√3 / usuwanie niewymiernosci z mianownika
a=18:√3 ∧ √3/√3
a= (18√3):3
a= 6√3
Obwod=3a
Obwod=18√3
Oczywiscie znak dzielenia mozesz zastapic kreska ulamkowa.
1 1 1
2009-11-12T18:48:04+01:00
Zad.1.
½a√3 = 8cm
a√3 = 16cm
a = ⅓*16√3 cm
(16√3 u góry ułamka, u dołu 3)

Zad.2.
1dm = 10cm

½(360°-2*160°) = 20°
sin 20° = 0,342

sin alfa = 4cm/h
4cm/h = 0,342
342h = 4000cm
h ≈ 11,7 cm

P = ah = 11,7 cm * 10cm = 117cm²