"pieśń o rolandzie " powstała prawdopodobnie jako ................................................................................................................................................ Pierwowzorem postaci Rolanda był.


2. Autorem "Pieśni o Rolandzie" jest przypuszczalnie
a)Einhard
b)hrabia Hruotland
c)nieznany z nazwiska truwer
d)Karol Wielki

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T18:55:45+01:00
2009-11-12T18:55:53+01:00
Prawdopodobnie w XI wieku, zaś dokładna data nie jest znana.

utor jest nieznany, jedyną wzmianką o nim jest adnotacja na końcu rękopisu wspominająca osobę o imieniu Turold.
Polski przekład Pieśni o Rolandzie pochodzi z 1932 roku, jego autorem jest Tadeusz Boy Żeleński.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T18:57:14+01:00