Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:05:27+01:00
Promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny ma 3 cm długości. Oblicz obwód i pole tego trójkąta.
r=3
r=a√3:6
3=a√3:6
18=a√3
a=18√3:3=6√3
P=a²√3:4
P=(6√3)²√3:4=36*3√3:4=27√3cm²
Ob=3a=3*6√3=18√3cm
1 5 1
2009-11-12T20:36:35+01:00
R=3
r=a√3 ÷6
3=a√3÷6 /*6
18=a√3
a=18√3÷3
a=6√3
p=a²√3÷4
p=(6√3)²√3÷4
p=36×3√3÷4
p=27√3 cm²

ob= 3a
ob=3×6√3
ob=18√3