Dokładnie jak to zrobiliście:!
a) 4 i dwie piąte+0,15=
b) 12 i jedna czwarta-6,7=
c) 9,25-5 i jedna dwunasta =
d) 14 i cztery siódme-2,75 =
e) 7 i dwie piąte +3 i trzy czwarte-5,7=
f) 8 i jedna druga - 6,32 + 2 i trzy ósme=
g) 6 i jedna trzecia - (4,12+2,18) =
h) 5,68-1 i trzy czternaste + 2,12-5 i dziewięć czternastych =
I) 5,8-5 i osiem dziewiątych+ 3,4 - 3 i trzy dwudziestesiódme=


prosze o szybka odpowiedz i jak to zrobiliście ! sorki ze napisalam ulamki ale jakbym zrobila normalnie to by nie bylo ich widac :)

2

Odpowiedzi

2009-11-12T19:11:08+01:00
4 2/5 + 0,15= 4,40 + 0,15= 4,55
12 1/4 - 6,7= 12,25 - 6,7= 5,55
9,25 - 5 1/12= 9 1/4 - 5 1/12= 9 3/12 - 5 1/12= 4 2/12= 4 1/6
14 4/7 - 2,75= 14 4/7 - 2 3/4= 14 12/18 - 2 21/18= 13 40/28 - 2 21/28= 11 19/28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:14:03+01:00
A) =4,4+0.15= 4,55 4 i dwie piąte zamieniasz na ułamek dziesiętny

b) =12,25 - 6,7= 5.55 12 i jedna czwarta zamieniasz na ułamek dziesiętny

c) =9 i jedna czwarta - 5 i jedna dwunasta = 111 dwunastych - 37 dwunastych= 6 i jedna szosta

d)= 14 i 4/7- 2 i 3/4= 102/7 - 11/4 = 408/24- 77/24 = 331/24=
13 i 19/24
/ ułamek

e) = 7,4+3.75-5.7=11.15-5.7=5.45