1. W trójkącie zbudowanym z odcinków o długościach 3, 4, 5 oblicz długość wysokości poprowadzonej z wierzchołka kąta leżącego naprzeciw najdłuższego boku.
2. Pan Śmieszny wpłacił do banku 2000 zł na 10% w stosunku rocznym. oblicz odsetki jakie otrzyma po upływie rocznym

szybkoooo proszee.!!!!
kocham was jak rozwiążecie te zadania xD

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:09:14+01:00
A=4
b=3
c=5

P=½ab
P= ½*4*3= 6

P=½*c*h
6=½*5*h
h=2,4

--------------
d-odsetki, k-kwota, p%-oprocentowanie, t-czas(w latach)

d=p%*k*t
d=0,10*2000*1
d=200 zł
1 5 1
2009-11-12T20:51:12+01:00
Dobra obliczymy to z wzoru herona poznamy pole a później wyliczymy z pola h.
a więc
przyjmijmy że p=1/2(a+b+c) wtedy jego pole wynosi s= pierwiastek (a+b+c)(a+b-c)(a-b+c)(-a+b+c) i to wszystko na 4


czyli pierwiastek (3+4+5)(3+4-5)(3-4+5)(-3+4+5)
___________________________ =
4
pierwiastek 12*2*4*4 pier z 384
___________ = ________
4 4

=19,60
------------ === 4,9
4
pole = 4,9
p=1/2a*h3
h=p/1/2a=4,9 4,9
_______= _____________= 4,9/1,5=3,3

1/2a 1/2*3
odpowiedz. wysokość wynosi 3,3 cm