Z.1.
Z podanego zdania wypisz wszystkie rzeczowniki i podaj, w jakim przypadku występują.

Systematyczne uprawianie sportów nie tylko poprawia naszą kondycję fizyczną, ale także wpływa na stan zdrowia oraz podnosi nastrój dzięki wydzielającym się wtedy hormonom szczęścia.

3

Odpowiedzi

2009-11-12T19:09:06+01:00
Sportów dopelniacz
kondycja - mianownik
stan- mianownik
zdrowia- dopełniacz
nastrój - mianownik
hormonom- celownik
szczęścia- dopełniacz

18 3 18
2009-11-12T19:09:27+01:00
Sportów- dopełniacz
zdrowia- dopełniacz
nastrój- biernik
kondycję fizyczną- biernik
szczęścia- dopełniacz
21 3 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:22:33+01:00
Uprawianie- mianownik [uprawianie to rzeczownik, ma koncówkę -anie -enie]
sportów - dopełniacz
kondycję - biernik
stan zdrowia - mianownik
natrój - mianownik
hormonom - celownik
szczęścia - dopełniacz

:))
33 4 33