Pan Zygmunt dostał podwyżkę i zamiast 1600 zł zarabia 1800 zł.
Podwyższył więc kieszonkowe swojej córki o taki sam procent. Córka dostawała dotychczas 20 zł kieszonkowego. Ile będzie dostawać teraz ??((( Na dziś poczebuje)))

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T19:11:05+01:00
1800-1600=200->Kwota podwyżki pana Zygmunta
200/1600*100%=12,5%->Procent podwyżki pana Zygmunta
20+20*12,5%=20+2,50=22,5zł
Odp: Będzie dostawać 22,50 zł kieszonkowego.
1 5 1
2009-11-12T19:12:56+01:00
1800zl - 1600 zl = 200zl
1600 - 100%
podzielić na 100
16 - 1%
200:16=12,50 %
20 - 100 %
podzielić na sto
0,2 - 1%
0,2 *12,50 = 2,50 zl
20zl +2,50 zl = 22,50 zl
22,50zl będzie dostawać.
2 4 2
2009-11-12T19:20:01+01:00
100% - 1600
x% - 200
x = 200* 100 / 1600 = 2*100 /16 =200/16 = 12,5%
skreślić zera w 200 i 1600

100% - 20zł
112,5% - y
y = 112,5 * 20 /100 = 112,5 * 2 / 10 = 225/10 = 22,5zł
skreslic po zerze w 20 i 100
1 3 1