Odpowiedzi

2009-11-12T19:58:27+01:00
Podaj przykłady pozytywnego i negatywnego wpływu wiatru na życie i działalność człowieka

-przenoszenie substancji organicznych zawartych w glebie (negatywne i pozytywne zarazem)
- wietrzenie i transport (maczuga herkulesa)
- elektrownie wiatrowe- pozytywne
- poprzez wiatr na wybrzeżu powstają szkody wynikłe z działalności morza (lub Oceanu)- nisze abrazyjne. To będzie bardziej negatywne niż pozytywne, przykładem jest Kościół w Trzęsaczu a raczej jest ruiny.
- transportem i akumulacją materiału piaszczystego- wydmy
-wędrówka wydm- atrakcja turystyczna
- wszelkiego rodzaju procesy eoliczne- gospodarka, bardziej atrakcyjny turystycznie teren.

negatywne to na pewno różnego rodzaju kataklizmy, halny w górach- nagłe roztopy niesamowitych mas śniegu (powodzie roztopowe). Cyklony i Tajfuny i Huragany to negatywne rodzaje wiatrów. Powodują powodzie, ogromne straty finansowe krajów które nawiedził, śmierć i spustoszenie.

1773- Kalkuta- cylon
1970- Bangladesz - cyklon
1998- Ameryka Łacińska - huragan
1997- Polska- Silne porywy wiatru
1993- Sztorm na Bałtyku- Zatoniecie Heweliusza
13 3 13
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:11:51+01:00
Pozytywne: energia wiatru,schniecie roznych rzeczy,cyrkulacja powietrza
negatywne, huragany, niszczenie skał na skutek wietrzenia,sztormy na morzu, monsuny, tornada-katastrofy budynkow
7 4 7