Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-13T11:48:22+01:00
A)nabłonki: komórki ściśle przylegają do siebie, oparte są na błonie postawnej, nabłonek nie zawiera naczyń krwionośnych.
b)wszystkie typy tkanek łącznych:żywe komórki zawieszone w bezpostaciowej, martwej macierzy międzykomórkowej
c)wszystkie typy tkanek mięśniowych: komórki wyspecjalizowane w wykonywaniu pracy mechanicznej przez kurczenie się, zawierające kompleksy: aktyna-miozyna
2009-11-13T13:39:30+01:00
B) tkanka łączna zapewnia rusztowanie i sztywność całemu organizmowi, a także nadaje spoistość jego tkankom. W tkance łącznej komórki są rozproszone w substancji międzykomórkowej, które same wytwarzają.
c) do funkcji tkanki mięśniowej należy wykonywanie ruchów zarówno zależnych jak i niezależnych od naszej woli. Komórki tej tkanki mają zdolność do kurczenia się.
a)nabłonek płaski jednowarstwowy - wyścielenie, ochrona, przepuszczanie niektórych substancji w wyniku dyfuzji
nabłonek płaski wielowarstwowy - okrywanie, ochrona

nabłonek walcowaty - wyścielenie, wchłanianie; wydzielenie śluzu, enzymów trawiennych, hormonów

nabłonek sześcienny - wyścielenie,wchłanianie

nabłonek wielorzędowy - wyścielenie, ochrona przez usuwanie bakterii i kurzu
2009-11-13T13:55:53+01:00
Cechy wspólne
a)nabłonków komórki ściśle przylegają do siebie, oparte są na błonie podstawnej, nabłonek nie zawiera naczyń krwionośnych.
b)tkanek łącznych żywe komórki zawieszone w bezpostaciowej, martwej macierzy międzykomórkowej
c) tkanek mięśniowych komórki wyspecjalizowane w wykonywaniu pracy mechanicznej przez kurczenie się, zawierające kompleksy: aktyna-miozyna