Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:31:09+01:00
(2x+1)²-4x-1=x+3(x-2)²
4x²+4x+1-4x-1=x+3(x²-4x+4)
4x²=x+3x²-12x+12
-x²-11x+12=0
Δ=121+48=169
√Δ= 13

x₁= (11-13):(-2)= 1
x₂= (11+13):(-2)= -12
2009-11-12T19:33:29+01:00
(2x+1)²-4x-1=x+3(x-2)²=
4xkwadrat+4x+1-4x-1=x+3(xkwadrat-4x+4)=
4xkwadrat+4x+1-1=x+3xkwadrat-12x+12=
4xkwadrat+4x-x-3xkwadrat+12x=12+1-1
xkwadrat +15x=12
2009-11-12T20:12:32+01:00
(2x+1)²-4x-1=x+3(x²-2x+4)²
4x²+2x+1-4x-1=4x²-7+12+x
2x-4x=12-6x
2x-4x+6x=12
4x=12 /: 4
x=3