W wypożyczalni znajdują się samochody osobowe i skutery.Ile jest w tej wypożyczalni samochodów a ile skuterów jeżeli wszystkich pojazdów jest 74, a łączna liczba kół jest równa 224. W obliczeniach nie uwzględniamy kół zapasowych!


PROSZĘ O ROZWIĄZANIE, SPRAWDZENIE czy coś w tym stylu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:31:30+01:00
X liczba samochodow
y liczba skuterow
laczna liczba pojazdow
x+y=74

laczna liczba kol
4x+2y=224 i mamy uklad rownan

x+y=74
4x+2y=224

x=74-y
4(74-y)+2y=224

x=74-y
296-4y+2y=224

x=74-y
-2y=224-296

x=74-y
-2y=-72 podzielic przez (-2) obustronnie

x=74-y
y=36

x=74-36=38
y=36

samochodow jest 38 a skuterow 36
2009-11-12T19:31:56+01:00
X ilość samochodów osobowych
y ilość skuterów
x +y = 74 ilość wszystkich pojazdów
4x +2y = 224 ilość wszystkich kół
(x+y=74
(2x +y =112
2x -x = 112-74
x= 38
y = 74 - 38
y= 36
samochodów było 38, a skuterów 36.
Pozdrawiam:)
2009-11-12T19:42:38+01:00
X samochody os.
y skut.
x +y = 74 wszyst. poj.
4x +2y = 224 wszyst kola
(x+y=74
(2x +y =112
2x -x = 112-74
x= 38
y = 74 - 38
y= 36