Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:35:19+01:00
Uważam, że ta książka jest świetna. Opowiada ona o tym jak musiała sobie radzić w tamtych czasach młodzież Polska. Byli oni traktowani jak przedmiot. Najbardziej w tej książce podobał mi się Marcin Borowicz, choć dawał się spychać na zła drogę (np. wagary itd) to i tak w środku był prawdziwym, uczciwym chłopakiem.
Warto przeczytać. :)



1 5 1
2009-11-12T19:54:39+01:00
Ksiązka Stefana Żoromskiego "Syzyfowe prace" jes powieścią pokazującą rzeczywistość zaboru Rosyjskiego. Jej główny bohater Marcin Borowicz szybko i nie świadomie ulega Rusyfikacji. Ze wszystkich bohaterów jedynym który nie uległ syzyfowym pracom nauczycieli był Andrzej Radek, w którym była wciąż na nowo podsycana żądza nauki i wiedzy. Książka jest pisana pieknym językiem, może jest po części nudna, ale choć troche przybliża nam tamten straszny okres w Polsce.