Odpowiedzi

2009-11-12T19:35:27+01:00
180-30=150
150:3=50 jeden kąt
50+30=80 kat najdłuższy
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:36:23+01:00
Α miara jednego kata
α +30stopni miara kata przyległego
α+α+30stopni = 180stopni
2α = 180stopni -30stopni
2α=150stopni
czyli α= 75 stopni a kąt przyległy ma miarę 105stopni
2009-11-12T19:36:50+01:00
Katy przyległe to takie ktore maja jedno ramie wspolne jedno ramię , apozostale tworza prosta i ich suma miar =180

czyli w naszym przypadku mamy
α jeden kat
β drugi kat
β=α+30
α+β=180
α+α+30=180
2α=150
α=75
β=105