Odpowiedzi

2009-11-12T19:34:32+01:00
600-15%*600=600-0,15*600=600-90=510

600 to 100%
90 to x

x=(90*100%)/600=15%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:34:54+01:00
600 = 100%
x = 15%

x = 600 * 15%/100% = 90

600 - 90 = 510

odp. po obniżce narty kosztują 510zł. aby ich cena była taka jak przed obniżką trzeba ją podnieść o 15% (czyli 90zł).
2009-11-12T19:39:09+01:00
600 - 115%
X - 100

X= 600×100÷115
X=521,74 to cena po obniżce

cenę trzeba podnieść o 15% zeby wróciła do ceny 600zł