Hej ;-)
pilnie potrzebuję pomocy na jutro !
pomożecie ?
pytanie :



Ułożę 10 pytań do ballady "Świtezianka" i odpowiem na nie .


Proszę !
Za 10 najlepszych daję najlepszą odpowiedź !
pozdrawiam, odwdzięczę się, wystarczy że poprosicie o pomoc !
pozdrawiam ;]

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T19:59:51+01:00
- Kto idzie brzegiem wody sinej Świtezi
piękna dziewica i piękny i młody chłopiec
-Co dziwczyna daje chłopcu
kosz pelan malin
-A co on daje w zamian
kwiatki do wianka
-Kim jest chlopak dla dzieczyny
pewnie kochanek
-Kim jest młody w tutejszym borze
jest strzelcem
-Gdzie jest chatka mlodego
jest niedaleka pośrodku gęstej leszczyny
-Zkąd dziewicza piękność wytryska
z ponad srebrzyste Świtezi błonie
-Co grozi gdy kto przysięgę naruszy
Ach, biada jemu, za życia , jego złej duszy
-


2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:24:41+01:00
1. Kto napisał balladę pt: " Świtezianka"?
Balladę pt: "Świtezianka" napisał Adam Mickiewicz.
2. Co sądzisz o podstępie zastosowanym przez Świteziankę?
Uważam, że Świtezianka postąpiła dobrze, ponieważ miała prawo sprawdzić swojego wybranka.
3. Gdzie spotkał się młody strzelec ze swą ukochaną?
Młody strzelec ze swą ukochaną spotkał się na brzegiem jeziora Świteź, pod starym modrzewiem.
4. Jaką karę poniósł młodzieniec za zdradę?
Młodzieniec za zdradę poniósł karę śmierci oraz został skazany na wieczne cierpienia duszy.
5. Jaki podstęp zastosowała Świtezianka?
Świtezianka przebrała się za inną kobietę i zwabiła strzelca do siebie.
6. Czy popełnione przewinienie przez młodzieńca zasługuje na tak surową karę?
Nie, dziewica powinna wymierzyć karę, lecz znacznie lżejszą.
7. Czy Świtezianka powiedziała strzelcowi kim jest?
Świtezianka nie chciała powiedzieć strzelcowi kim jest, ani skąd pochodzi.
8. Kiedy dzieją się wszystkie te wydarzenia?
Te wydarzenia dzieją się na przełomie lata i jesieni, pora ciepła, czas zbiorów i obfitości.
9. Jakimi słowami Świtezianka ostrzegła strzelca przed zdradą?
Świtezianka ostrzegła strzelca przed zdradą słowami:
"Dochowaj, strzelcze, to moja rada:
Bo kto nie przysięgę naruszy,
Ach, biada jemu, za życia biada!
I biada jego złej duszy!"
10. Kim byli główni bohaterowie tej ballady?
Tej ballady głównymi bohaterami byli: Świtezianka i strzelec z boru.
2 5 2