Odpowiedzi

2009-11-12T19:52:30+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-12T20:32:01+01:00
Najpierw licze opór zastępczy
Rz= R1+R2+R3+R4-ponieważ są połączone szeregowo
Rz=65 om
teraz licze prad
I=U/Rz
I=100/65=1,54 A
teraz spadek napiećia na drugim oporniku
Ur2=I*R2=1,54*15=23V
teraz moc
P=U2*I czyli napięcia na drugim oporniku
P=23*1,54=35,6W
tyle-sprawdz obliczenia jeszcze raz
1 5 1