Odpowiedzi

2009-11-12T19:57:01+01:00
Takty możemy podzielić ze względu na liczbę jednostek
do ktorych zaliczamy takty nieparzyste 3/4
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:01:28+01:00
Jak masz np. na 3/4 to znaczy że 3 ćwierćnuty (to te zamalowane w środku z laseczką) przypadają na jeden takt. Jedna ćwierćnuta to 2 ósemki (zamalowane w środku z laseczką i "falbanką", a 2 łączone daszkiem), a ósemka to 2 szesnastki (takie jak ósemki, tylko z dwoma falbankami lub cztery z 2 daszkami). Więc w takcie na 3/4 możesz mieć np. 2 ósemki i 2 ćwierćnuty. Albo 12 szesnastek łączonych po 4. lub 6 ósemek łączonych po 2. Albo półnutę (niezamalowana z laseczką) i ćwierćnutę. Lub półnutę z kropką (kropka przedłuża nutę o połowę jej trwania). I jak masz już taki takt to oddzielasz go pionową kreską na końcu i możesz pisać następny :)) A na końcu piszesz dwie takie pionowe kreski.
Analogicznie w takcie na 4/4 tylko wtedy masz na 4 ćwierćnuty, a reszta podobnie :)
Mam nadzieję, że choć trochę ci pomogłam.
13 3 13
2009-11-12T20:14:44+01:00
Takt na 3 to np. 3/4 , 3/8 ; w takcie na 3/4 mieściłyby się trzy ćwierćnuty a w takcie na 3/8 - trzy ósemki
4 2 4