Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T19:57:33+01:00
W pierwszym magazynie jest x wegla
wtedy w drugim jest 2x

do pierwszego dodamy 145 ton, mamy wtedy x+145
do drugiego dodamy 80, mamy wtedy 2x+80

wtedy w obu jest tyle samo, czyli mozemy porownanc te wielkosci

x+145=2x+80

145-80=2x-x
65=x

w jednym magazynie jest 65 ton, a wdrugim 130 ton
2009-11-12T19:59:26+01:00
X-ilość węgla w 1 magazynie
y-ilość węgla w 2 magazynie

x=2y
x+80=y+145

podstawiamy za x 2y,więc
2y+80=y+145
y=65
i podstawiamy do pierwszego za y stąd
x=130