Wyrazenia algebraiczne

Bardzo prosiłabym o pomoc ;)
Mam do zrobienia dwa trudne zadania ...
Moze ktos pomoze ?? ;))

1.Ogród m kształt prostokąta o wymiarach a metrów na b metrów. Metr bieżocy siatki ogrodzeniowej kosztuje c otych. Ile złotych kosztuje siata=ka potrzebna na ogrodzenie jesli brama i furtka prowadzace do ogrodu będą mialy razem 3 m ?

2.W liczbie ducyfrowej x jest cyfrą jednosci, a cyfra dziesiatek jest o 4 wieksza . Określ dla jakich wartosci zmiennej x istnieje rozwiazanie tego zadania. Pokaż wyrazenie okreslające szukana liczbe dwucyfrowej oraz liczbę i przestawionymi cyframi . Oblicz sume tych liczb.

2

Odpowiedzi

2009-11-12T23:27:58+01:00

zad.1.długość płotu to 2a+2b-3m
koszt tego płotu (czyli cena siatki)to (2a+2b-3)*c


zad.2.
x cyfra jedności
x+4 cyfra dziesiatek (x+4)*10+x szukana liczbadwucyfrowa
4≤x+4≤9 aby istniała liczba dwucyfrowa
stąd 0≤x≤5
szukane liczby to;
40
51
62
73
84
95
liczby o przestawionych cyfrach to;
4
15
26
37
48
59
ich sumy to 40+4=44
51+15=66
62+26=88
73+37110
84+48=132
95+59=154
Pozdrawiam:)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T23:43:26+01:00
1.Ogród m kształt prostokąta o wymiarach a metrów na b metrów. Metr bieżocy siatki ogrodzeniowej kosztuje c otych. Ile złotych kosztuje siata=ka potrzebna na ogrodzenie jesli brama i furtka prowadzace do ogrodu będą mialy razem 3 m ?
a metrów x b metrów
(Obw -3m)*c - tyle zapłacimy
(2a+2b-3)*c
2.W liczbie ducyfrowej x jest cyfrą jednosci, a cyfra dziesiatek jest o 4 wieksza . Określ dla jakich wartosci zmiennej x istnieje rozwiazanie tego zadania. Pokaż wyrazenie okreslające szukana liczbe dwucyfrowej oraz liczbę i przestawionymi cyframi . Oblicz sume tych liczb.

x-cyfra jedności
x+4-cyfra dziesiatek
10(x+4)+1x-liczba dwucyfrowa 10x+40+x=11x+40
10x+1(x+4)-liczba po przestawieniu cyfr 10x+x+4=11x+4
suma tych liczb to 11x+40+11x+4=22x+44
rozwiazanie istnieje dla x≤5 , bo 6+4 przekroczy 9 i nie może być cyfrą
i x >0, bo nie może być ujemne
1 5 1