Odpowiedzi

2009-11-12T20:08:57+01:00
Wydaje mi się, że to ze względu na ukształtowanie terenu Grecji. Ciężko im było się między sobą komunikować.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:10:06+01:00
Hellenowie nie utworzyli jednego panstwa poniewaz ich polis byly rozmieszczone w róznych miejscach i trudno bylo dowodzic nimi jednemu wladcy. W panstwach miastach latwiej bylo rzadzic i byly mniej wiecej takie same warunki. Kraj Hellenów to kraj górzysty więc w górach trudniej o pożywienie niż na równinach i dlatego tworzono polis.
2009-11-12T20:13:00+01:00
Hellenowie nigdy nie stworzyli jednego potężnego państwa, mimo że wszyscy posługiwali się językiem greckim, mieli podobne obyczaje i czcili tych samych bogów. Do tej sytuacji przyczyniło się położenie Hellady. Osady greckie powstawały w dolinach pooddzielanych od siebie stromymi zboczami. Dlatego kontakty z sąsiadami żyjącymi po drugiej stronie górskich pasm były utrudnione. W tych warunkach mieszkańcy każdej z dolin tworzyli odrębną wspólnotę obywateli zwaną POLIS..;)

pozdrawiam..^^