Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:15:45+01:00
P = n(n-3) / 2
gdzie p - liczba przekatnych
n - liczba boków
n>0
90 = n (n-3) / 2
180 = n(n-3)
n² -3n - 180 = 0
Δ = 9 + 720 = 729
√Δ = 27
n = 3-27/2 <0
lub
n = 3+27/2 = 15
2009-11-12T21:18:14+01:00
N(n-3) /2 -> wzór na ilosc przekatnych ;p

n(n-3) /2=90

n²-3n-180 = 0


Δ=9+720
√Δ=27

n1=(3-27)/2
n1=-12

n2 = (3+27)/2
n2 = 15

a że nie może być liczba ujemna, więc ten wielokat ma 15 bokow.


Pozdrawiam! :)
2009-11-12T22:05:08+01:00
Dane
p-liczba przekatnych
n - liczba boków

p = n(n-3) ÷ 2
n>0

90 = n (n-3) ÷ 2
180 = n(n-3)
n² -3n - 180 = 0
Δ = 9 + 720 = 729
√Δ = 27
n = 3-27 ÷ 2 <0
lub
n = 3+27 ÷ 2 = 15