Napisz równania reakcji, za pomocą których można dokonać przemian przedstawionych schematami. Ustal współczynniki stechiometryczne.
a) Pb ------> PbO
b) PbO ------> PbO2
c) Pb --------> PbO2
d) O2 ------> ZnO
e) O2 -----> NO
f) O2 ------> As2O5
g) O2 -------> SO2

ps. wszystkie liczby w zadaniu są napisane indeksem dolnym

2

Odpowiedzi

2009-11-12T20:18:30+01:00
A.2Pb + O2 ----> 2PbO
b. 2PbO +O2 ----> 2 PbO2
c. Pb + O2 -----> PbO2
d.O2 + 2Zn -----> 2 ZnO
e.O2 + N2 -----> 2 NO
f. 5 O2 + 2 As ----> 2 As2O5
g.O2 + S ---> SO2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:29:02+01:00
A) 2Pb + O₂ → 2PbO
b) 2PbO + O₂ → 2PbO2
c) Pb + O₂→ PbO2
d) O2 + 2Zn → 2ZnO
e) O2 + N₂ → 2NO
f) 5O2 + 4As → 2As2O5
g) O2 + S → SO2
5 4 5