Jeżeli Neron kojarzy się z podpaleniem Rzymu i prześladowaniami pierwszych chrześcijan,to
król Salomon kojarzy się z...........
faraon Ramzes XIII kojarzy się z.....................
Aleksander Wielki kojarzy się z.....................
Jeżeli starożytna Grecja kojarzy się z Akropolem i świątynią Ateny,to
starożytny Rzym kojarzy się z..................
starożytny Egipt kojarzy się z..................
starozytna Mezopotamia kojarzy się z........
Jeśli starożytni Babilończycy wynaleźli pismo klinowe,to
Egipcjanie wynaleźli..............
Fenicjanie wynaleźli..............
Jeśli starożytny Rzym kojarzy ci się ze storzeniem kodeksu prawa zw. Prawem XII Tablic,to
starożytna Mezopotamia kojarzy się z..............
starożytny Izrael kojarzy się z........................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:39:14+01:00
*Król Salomon kojarzy się z sprawiedliwym i mądrym wyrokiem. Podczas jego rządów, doszło do kłótni dwóch matek o dziecko. I jedna i druga uważała, że rzeczone dziecko jest jej. Król Salomon postanowił rozciąć dziecko na pół i każdej z kobiet dać po pół dziecka. Domniemana matka zgodziła się na to. Natomiast prawdziwa gotowa była zrzec się praw do dziecka, by go uratować.

*Faraon Ramzes XIII kojarzy się z powieścią Bolesława Prusa o tym samym tytule. Ramzes XIII, był postacią fikcyjną i w historii nie było faraona o tym imieniu. (Rod Ramzesów, skończył się na Ramzesie XI).

*Aleksander Wielki kojarzy się z wielkim wodzem i wspaniałym królem. Aleksander był władcą Macedonii, był znany z tego, że podbił prawie całą Azję (Mezopotamię, Persję, Indie, wkroczył do Egiptu i ogłosił się faraonem).

*Starożytny Rzym kojarzy się z Panteonem. Panteon była to świątynia wszystkich Bogów w Rzymie.

*Starożytny Egipt kojarzy się z monumentalnymi piramidami. Piramidy były tak naprawdę grobowcami władców Egiptu, powstawały przez kilkanaście lat i pochłaniały tysiące istnień ludzkich.

*Starożytna Mezopotamia kojarzy się z Wiszącymi ogrodami Semiramidy. Były one darem króla dla swojej żony. Zachwycały różnorodnością gatunków i kolorów. Stały się jednym z 7 cudów świata.

*Egipcjanie wynaleźli kalendarz i zegar. To właśnie Egipcjanie jako pierwsi nauczyli się obliczać upływ czasu.

*Fenicjanie wynaleźli pismo alfabetyczne.

*Starożytna Mezopotamia kojarzy się z kodeksem Hammurabiego. Ten król jako jeden z pierwszych spisał i uporządkował prawo. Studenci prawa do tej pory, uczą się tego kodeksu na studiach. Słynne zdanie z tego kodeksu brzmi: "Oko za oko, ząb za ząb".

*Starożytny Izrael kojarzy się z dekalogiem, Mojżesz na górze Synaj dostał w dwóch tablicach spisane prawo Boże, według którego kazał żyć narodowi wybranemu.
2009-11-12T20:45:06+01:00
Jeżeli Neron kojarzy się z podpaleniem Rzymu i prześladowaniami pierwszych chrześcijan,to
król Salomon kojarzy się z niezwykłą mądrością
faraon Ramzes XIII kojarzy się z.....................
Aleksander Wielki kojarzy się z.....................
Jeżeli starożytna Grecja kojarzy się z Akropolem i świątynią Ateny,to
starożytny Rzym kojarzy się ze świątyniami licznych bogów Rzymskich
starożytny Egipt kojarzy się z bogiem Re(?) , piramidami oraz zikkuratami
starozytna Mezopotamia kojarzy się z........
Jeśli starożytni Babilończycy wynaleźli pismo klinowe,to
Egipcjanie wynaleźli hieroglify
Fenicjanie wynaleźli pismo Fenicjan
Jeśli starożytny Rzym kojarzy ci się ze storzeniem kodeksu prawa zw. Prawem XII Tablic,to
starożytna Mezopotamia kojarzy się z kalendarEm pierwszym
starożytny Izrael kojarzy się z nie mam pojęcia