Trzy rodziny kupiły działki. Pierwsza rodzina kupiła 2/3 całego terenu, druga 3/8 reszty, a pozostałą część, równą 1260 m2, kupiła rodzina trzecia. Jaka była powierzchnia całego terenu i jakiej wielkości była każda z działek

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:22:22+01:00
Cała działka- x
I rodzina 2/3x
II rodzina 3/8 (x-2/3x)
III rodzina 1260

2/3x+3/8(x-2/3x)+1260=x
2/3x+3/8(1/3x)+1260=x
2/3x+1/8x+1260=x
16/24x+3/24x+1260=x
x-19/24x=1260
5/24x=1260 |×24
5x=30240 |÷5
x=6048 --> cała działka
2/3×6048=4056 ---> I rodzina
6048-4056-1260=732 ---> II rodzina
1260--->IIIrodzina

wyniki w m²
2009-11-12T22:32:45+01:00
X cała działka
2/3x+3/8 z 1/3x+1260 m kwadr.=x
2/3x+1/8x+1260=x
16/24x+3/24x+1260=x
19/24x+1260=x
-5/24x=-1260/ razy(-24/5)
x=6048mkwadr. wielkość całej działki
I rodzina kupiła 2/3 z 6048=4032 m kwadr.
II rodzina kupiła 3/8 z(6048-4032)=3/8 z 2016=756 m kwadrat.
III rodzina kupiła 1260 m kwadr.