1.Używając cyfr arabskich,napisz obok odpowiednie cyfry:
a)MCMXCI=
b)MDXXV=
c)MCCCLXXI=
d)MXXV=
2.Zapisz odpowiednie liczby w systemie rzymskim:
a)1999rok=
b)2017rok=
Pilne na jutro,a kompletnie moja siostra nie kuma tego tematu.Z góry dziękuje!!:)Podpowiedź:I=1
V=5
X=10
L=50\
C=100
D=500
M=1000
Dziękuje z góry i pozdrawiam.

3

Odpowiedzi

2009-11-12T20:21:37+01:00
1 zadanie
a -1491
b- 1525
c- 1371
d - 1025


2 zadanie
a - MCMXCIX
B - MMXVII
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:21:49+01:00
1.
a) 1991
b) 1525
c) 1371
d) 1025
2.
a) MCMXCIX
b)MMXVII

Pozdro ;)
1 1 1
2009-11-12T20:42:29+01:00
1)1991
2)1525
3)1371
4)1025

a)MCMXCIX
b)MMXVII

masz pod. do a)
M-1000
CM-900
XC-90
IX -9
b)MM-2000
XVII-17



1 1 1