Odpowiedzi

2009-11-12T20:30:09+01:00
1cm=28000cm=280m=0,28km
20cm=5,6km
najpierw musisz pobliczyc 1 cm na mapie ile to jest km w terenie, a potem ta liczbe pomnazyc przez 20cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:30:48+01:00
Jest na to ogólny wzór. znak '/' zastępuje kreskę ułamkową
S=1/M=d/D, gdzie
M- mianownik skali
d-odległośc na mapie
D-rzeczywista odległośc

S=1/280000 = 20/x
x= 280 000cm * 20cm = 5 600 000 cm = 56 km. :)
2009-11-12T20:33:06+01:00
1cm - 280000cm
20cm - x cm

x= 20*280000= 5600000cm = 56000m = 56km