Prawdziwki po osuszeniu tracą ok. 92 % swojej masy. Ile kilogramów prawdziwków trzeba zebrać, aby otrzymać 1 kg grzybów suszonych ?

Tylko prosze o jakiś cywilizowany sposób, bo szukalam wśród zadań na tej stronie tego zadanie i było same dziwne , nawet podam Wam przykłąd, żebyście wiedzieli :
8 % - kg
x - 100 %
x = ( 100 % * 1 ) : 8
Więc prosze Was bardzo o porządne rozpisanie, obiecuję, ze dam NAJ ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-12T20:33:14+01:00
100%-92%=8% - procent, który zostaje z prawdziwków po suszeniu

8%-1kg
100%-x

8%*x=1kg*100% (metoda "na krzyż", procenty się skracają)
8x=1kg*100
8x=100kg (x otrzymamy, kiedy podzielimy 100kg przez 8)
x=12,5kg

Odp: Aby otrzymać 1 kg grzybów suszonych, trzeba zebrać 12,5kg świeżych prawdziwków.

Mam nadzieję, że pomogłam. Pozdrowienia :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:33:57+01:00
1 kg - 100 %
x - 8 %

x = (8*1) : 100
x = 8 : 100
x = 0,08kg

1 : 0,08 = 12,5 kg


lub


8/100 % (osiem setnych) razy 1 = 0,08 * 1 = 0,08
1 : 0,08 = 12,5

Odp. Należy zebrać 12,5 kg. prawdziwków
2009-11-12T20:51:30+01:00
100%- 92%=8%
8% - 1kg
100% - x

100% * 1kg= 8% *x
x=100%*1kg : 8%
x=12.5kg
1 5 1