Obwody dwóch wielokątów podobnych są równe 80 cm i 60 cm. Oblicz długości najkrótszych boków, jeżeli różnią się o 5 cm.


P.S. Z góry dzięki za rozwiązanie. Jeden bok ma mieć 20 cm a drugi 15, ponieważ pisało tak z tyłu w odpowiedzach.

3

Odpowiedzi

2009-11-12T20:32:04+01:00
80 : 4 = 20 cm
60 : 4 = 15 cm

mam nadzieję, że pomogłam ;)
3 1 3
2009-11-12T20:32:21+01:00
80 : 4 = 20 cm
60 : 4 = 15 cm


musisz podzielic to .to jest bardzo łatwe
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:34:42+01:00
Ponieważ wielokąty są podobne to stosunek długości odpowiednich boków jest równy skali podobieństwa.
80/60=(a+5)/a
8/6=(a+5)/a
8a=6(a+5)
8a=6a+30
8a-6a=30
2a=30
a=15
drugi bok ma długość 15+5=20
Pozdrawiam:)
4 5 4