Funkcja f jest funkcją liniową. Znajdź kilka punktów nalezących do wykresu tej funkcji i zaznacz je w układzie współrzędnych. narysuj wykres funkcji f.
a) f(x)=2x-3
b) f(x)=0,5x+4
c) f(x)=-x+2

byłabym wdzięczna gdyby mógł mi ktoś wytłumaczyć jak zrobic to zadanie na jednym z tych przykładów.

3

Odpowiedzi

2009-11-12T20:33:24+01:00
No ale jak chcesz żeby Ci to wytłumaczyć?
25 2 25
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:36:36+01:00
To proste wybierasz dowolny punkt x np x=0 i podstawiasz
a) f(x)=2x-3
f(0)=2*0-3=-3 mamy punkt (0,3)
np.x=1 mamy
f(1)=2*1-3=2-3=-1
mamy punkt (1,-1)
np.x=2
f(2)=2*2-3=4-3=1
mamy punkt (2,1)
teraz zaznaczamy na układzie wspóółrzędnych i rysujemy prostą


b) f(x)=0,5x+4
tu tak samo np. x=0
f(0) =0,5*0+4=4
mamy (0,4) i tak dalej
c) f(x)=-x+2
31 2 31
2009-11-12T20:41:14+01:00
A) żeby narysować wykres funkcji liniowej wystarczy 2 punkty. Do wzoru funkcji musisz podstawić x jakąś liczbę np. 2 i obliczyć jaką wartość funkcja ta przyjmuje dla tego argumentu
f(x)=2*2-3
f(x)=4-3
f(x)=1
obliczyliśmy, że dla argumentu 2 funkcja przyjmuje wartość 1, wynika stąd, że funkcja przechodzi przez punkt (2, 1)

szukamy jeszcze jeden punkt, przez który przechodzi wykres funkcji. Tym razem za x podstawimy np. 4:
f(x)=2*4-3
f(x)=5
otrzymujemy punkt (4, 5)

zaznacz teraz te dwa punkty w układzie współrzędnych i po prostu je połącz . w ten sposób powstanie wykres funkcji. ;)

życzę powodzenia w rozwiązywaniu kolejnych przykładów.:D to nie jest takie trudne :) pozdro
9 3 9