Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-12T20:41:27+01:00
Domysklam sie ze jest to dlugosc luku i powierzchnia wycinka kolowego o kacie 120 i promieniu 12

mamy
dlugosc luku l=α/360 razy2πr
l=120/360 razy 2π razy 12=1/3 razy 24 π=8π=25,12 bo π=3,14

dlugosc luku 8π=25,12

pole wycinka
P=α/360 πr²
P=120/360 razyvπ razy 12²=1/3 razy 144π=48 π=150,72
pole 48π=150,72
2009-11-12T21:20:00+01:00
V=120/360*π12²
V=1/3*π144
V=48π
L=120/360*2π12
L=1/3*π24
L=8π