Odpowiedzi

2009-11-12T22:22:49+01:00
1)owadożercy:
z jednej strony owadożercami są zwierzęta, które posilają się owadami z drugiej zaś rośliny. Napiszę tutaj o roślinach owadożernych: rosiczka, kapturnica, dzbanecznik odżywiają się związkami azotu z ciał chwytanych zwierząt (najczęściej owadów). Jeże krety ryjówki czyli ssaki o prymitywnej budowie ciała mają wydłużoną głowę zakończoną ruchliwym ryjkiem
2) nietoperze:
cechują je skrzydła umożliwiające im samodzielne latanie, skrzydła powstały z wydłużonych palców przedniej kończyny, mają wydatne uszy, słuch jest ich podstawowym zmysłem przy orientacji w przestrzeni i zdobywaniu pokarmu, mają bardzo małe oczy, skromne ubarwienie, mają jedną parę sutków, posiadają brodawki
3) gryzonie:
mają stale rosnące siekacze – dwa (jedna para) w górnej i dwa w dolnej szczęce oraz brak kłów, w większości są roślinożerne choć zdarzają się wyjątki, cechują się znaczną rozrodczością, chodzą na całej stopie, palce ruchome,
4) drapieżniki:
odżywiają się za pomocą pokarmu innego zwierzęcia, polują w sposób stadny i w pojedynkę, polują na różne ofiary bądź jeden ich gatunek,
5) walenie:
są to ssaki, występują głównie w oceanach, uszy i genitalia samców ukryte są wewnątrz ciała(co zmniejsza opór wody w trakcie przemieszczania się zwierzęcia), gruba warstwa tłuszczu nie tylko stanowi zapas energetyczny ale też chroni przed nadmiernym oziębieniem organizmu, otwory nosowe znajdują się na czubku głowy,
6) płetwonogi:
mają opływowy kształt ciała i nogi przekształcone w płetwy, ich ciało ma wrzecionowy kształt, ich oczy są przystosowane do widzenia w wodzie i w powietrzu, wydają pod wodą głosy, mają dobry słuch
7) naczelne ssaki:
mają najbardziej ze wszystkich zwierząt rozwinięty mózg, dużą pojemność czaszki, duże, dobrze rozwinięte półkule kresomózgowia i powierzchnie kory mózgowej, kończyny pięciopalczaste, opuszki palców bogato unerwione,




5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-13T02:47:38+01:00
- owadożercy-Silne kończyny przednie.Przedstawicielami owadożernych są ryjówki.Dobrze izolowane i wytwarzające dużo ciepła zwierzęta mogą być aktywne niezależnie od pogody i pory dnia.
-nietoperzy-nietoperze to w miarę bliscy krewni naczelnych,posługuje się echolokację, prowadzi nocny tryb życia,zamieszkuje jaskinie i nie tylko .
- gryzoni-cecha gryzoni jest obecność stale rosnących siekaczy – dwóch (jedna para) w górnej i dwóch w dolnej szczęce oraz brak kłów,znaczna rozrodczość. Chodzą na całej stopie, palce ruchome, opatrzone pazurami, rzadziej paznokciami.
- drapieżników-szybko biegają np. lwy, gepardy,rozwinięty wzrok oraz węch,duże szpony,Dobry słuch ułatwia lokalizowanie ofiary
- walenie- cechy budowy waleni jest przystosowaniem do życia w środowisku wodnym.Uszy i genitalia samców ukryte są wewnątrz ciała, gruba warstwa tłuszczu jest rezerwuarem energetycznym.Walenie pływają za pomocą płetwy ogonowej.Walenie orientują się w środowisku między innymi za pomocą echolokacji.








5 2 5